mandag 9. april 2018

Hopp/hopp/håp




Dette bildet er også henta fra innspillingen av filmen SPOR der jeg viser forbindelsen mellom Turan, etruskernes fruktbarhetsgudinne, og vår egen Frøya, deres kultur og vår. Her danser en tidligere elev en etruskisk dans med hopp og sprett. Vi tok opp scenen på Storesand, Vesterøy, Hvaler. Landskapet her kan minne mye om landskapet i Toscana. Alle kostymene har jeg sydd. Elevene stilte villig opp som statister. Det var en artig tid.
Jeg har et håp om at jeg når jeg blir pensjonist en gang, skal få anledning til å redigere filmsnuttene på nytt. Alle klippene ligger vel bevart i brannsikker safe!
(For dere som ikke kjenner historien, så fikk datamaskina mi et sammenbrudd under sluttfasen i arbeidet, og det som var lagra lot seg ikke hente fram igjen. Dermed ble bare animasjonsdelen brukt i oppgavebesvarelsen til hovedfaget mitt i estetiske fag).



Oppdaga at jeg har jobbsko som likner også. 
Remskoa er fra da jeg var 14, 15 år...


Blogg om etruskerne
Etrusiske kjoler




16 kommentarer:

  1. WOW! vilken bild! Mest är jag dock imponerad över att du sytt den vackra klänningen själv. Så duktig du är!
    Osis med "datasammanbrottet", max otur, verkligen.

    SvarSlett
  2. Håller med BP att du är jätteduktig att sy. Spännande med etruskerna. Och fint att fick ihop temat med dessa!
    Ingrid

    SvarSlett
  3. Det er veldig enkel søm, en form for primærsnitt...

    SvarSlett
  4. Låter som ett skojigt projekt att se fram emot!

    SvarSlett
  5. Du gode min så flink du er. Nå var det lenge siden jeg så innom deg.Vi har hatt ferie og nå er det tilbake til hverdagen. Her sprudler det jo av kreativitet. Jeg likte spesielt det bildet nummer to i dette innlegget. Men det var jo så mye annet fint å se også av påskekos, krokus og diverse. Ønsker deg en vakker ny uke i våren!

    SvarSlett
  6. Flott kjole/drakt. Du er vel egentlig flink til det meste har jeg fått inntrykk av!
    Men forferdelig når dataen får sammenbrudd eller feil. Du må sørge for lagring ofte, så du ikke mister noe. Det er forferdelig.
    Jeg har en fantastisk mann som hjelper meg med dette, og han kan gjøre alt hjemmefra. Uten han hadde jeg vært hjelpeløs. Trenger du hjelp, si i fra, så kan jeg spørre om han kan hjelpe deg også.
    Fine dager ønskes av Tove

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Måste skriva om kommentaren för jag hade satt på översättningen och kunde bara konstatera att min kommentar inte såg klok ut. Hoppas att det fungerar bättre nu.

    Ser ut att vara ett roligt projekt det där
    och en riktig hejare på att sy måste du vara. Inte bara att snurra ihop ett sånt kläplagg.
    Inte roligt med datorstrul.

    SvarSlett
  9. Det går helt fint, hadde ikke reagert på den, jeg!
    Som før skrevet, den sømmen er ganske enkel, men har noen andre kjoler med mer bånd og stæsj. Tror jeg sydde ca 20 kostymer eller mer... gøy!

    SvarSlett
  10. Virvlande hopp i vacker klänning! Coolt att du har sytt den själv!

    SvarSlett
  11. Jättefin dans och kläder!
    Kram Karin

    SvarSlett
  12. Fin bild! Vackert! Roligt att du sytt klänningen själv :)

    SvarSlett
  13. Så fina bilder och fin klänning! Intressant med sambandet mellan de olika gudarna.

    SvarSlett
  14. Vilken fin bild på flickan som hoppar och dansar fram. Väldigt fin klänning har du också gjort! Så duktig du är!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Helen, jeg får jo ikke kommentert ditt bidrag om du har noen, for jeg finner det ikke ....

      Slett
  15. Oj vilken otur med datorn och filmerna. Men hoppet lever alltså om att du ska kunna fixa till dem i efterhand. Jag hoppas det stämmer!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.